Trening #8 Paddetjern

Postet av Håvard Agnalt Harstad den 1. Jun 2020

Pga koronasituasjonen lar vi postene fra den ordinære onsdagstreningen henge ute til søndag. Det er poster ute i terrenget, men ikke elektroniske stemplingsenheter. De som ønsker det kan derfor gjennomføre treningen når de selv måtte ønske fram til postene tas inn. Skriv ut kartet selv ved å følge linken nedenfor.

Dato: 03.06
Start: 18:00-18:30

Sted: Paddetjern

Link til kart for utskrift: https://www.nfollo.no/storage/files?uid=1100207756&pfi=48958 

Lenke til livelox for å laste opp GPS-spor: https://www.livelox.com/Events/Show/49676/NFO-Trening-8- 

Praktisk info

Parkering ved Paddetjern, rett før 90-graders-svingen på Vevelstadveien mellom Langhus og Siggerud. 250 meter å gå langs sti vestover fra parkering til samlingsplass.

Beskrivelse av trening

Denne treningen består av runder i skogen som er mellom 500 til 800 meter lange. Det er runder på N-nivå, C-nivå, B-nivå og A-nivå. På alle nivåer (bortsett fra B-nivå) er det tre runder. 

Alle skal i utgangspunktet løpe flere runder. Dette er en fin trening i å forsøke seg på et nivå vanskeligere enn det en pleier å løpe. Dersom en for eksempel pleier å løpe N-nivå, er det lurt å også forsøke seg på en C-runde.

For de som løper B og A-rundene egner denne treningen seg godt som intervaller. Løp rundene i konkurransetempo (eller raskere) og ta en pause mellom hver runde. Løp gjerne noen runder som er et nivå lettere enn det du pleier for å kunne løpe enda fortere.

For de som ikke ønsker å løpe runder tilbys to ulike løyper: 2.9 km AK og 4,8 km AL. 

Koronatiltak

Ved utøvelse av aktiviteten SKAL myndighetenes pålegg til smittevern overholdes. Utøverne skal ikke berøre postskjermene. Det gjennomføres derfor heller ingen felles oppvarming, ingen utveksling av veivalg og strekktider som medfører fysisk kontakt mellom mennesker. Reise til og fra trening må også utføres iht råd fra helsemyndighetene.


0 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.

Levert av IdrettenOnline