SPENNENDE OG FARTSFYLT HELG I HAUGESUNDS GATER

Postet av Nordre Follo Orientering den 28. Sep 2020

Hei!

Jeg var i helgen i Haugesund for å løpe NM-sprint. Vi reiste ned på fredag morgen og tok det første flyet. Etter å ha sjekket inn på hotellet, dro vi raskt til karanteneområdet for NM-sprint. Vi startet løpet ute på en øy og løp over enn bro inn mot sentrum. Terrenget var vanlig by/bolig-terreng blandet med ny og gammel bebyggelse. O-teknisk var det ikke veldig krevende, men man kunne gå på noen tabber om man ikke holdt tunga rett i munnen. Vi var begge fornøyde med vår gjennomførelse av sprinten.

Dagen etter var det duket for NM i knockout-sprint, en spennende, hurtig og ny konkurranseform. Vi startet dagen med å løpe prolog. Bare de 30 beste kom videre, og som vanlig i sprint var det små marginer som avgjorde. Isabel kom akkurat ikke videre og jeg gjorde det så vidt. Jeg måtte begynne å forberede meg til semifinale med runners Choice. Ved starten til semifinalen fikk jeg 20 sekunder til å se på de forskjellige gaflingene og velge den beste. Jeg synes det var litt dårlig tid, da jeg ikke rakk å studere alle gaflingene. Jeg startet i heat 3, litt snufsete på startstreken, men karret meg inn til en 9.plass i heatet mitt. Ganske fornøyd, men veldig sliten.

På søndagen var det klart for NM sprint stafett! Isabel og jeg stilte lag sammen med Asker Skiklubb. Fellesstarten gikk kl.10 i finvær fra rådhusplassen i Haugesund. Jeg løp 1.etappe og klarte å henge bra med og vekslet 2:30 bak tet. Jeg sendte ut Sander Arntzen fra Asker som gjennomførte en solid etappe. Han vekslet med Simen Aure Skogedal som igjen vekslet med Isabel ut på ankeretappen. Til slutt endte vi på 38.plass.

Så kom høydepunktet med turen: På hjemturen måtte vi bestille taxi pga. busstreik. Vi trodde vi bestilte en vanlig taxi, men vi ble hentet av en VIP-taxi! Det var massasjestoler, trådløs lading og diverse ekstra luksus, så vi koste oss masse!