Trening #2 Stallerud (13.04-26.04)

Postet av Håvard Agnalt Harstad den 13. Apr 2020

Pga koronasituasjonen vil vi inntil videre hver uke tilby treningsløyper som kan brukes som egentrening. Det vil være poster i terrenget, men ikke elektroniske stemplingsenheter. Gjennomfør treningen når du måtte ønske mellom startdato og sluttdato. Skriv ut kartet selv ved å følge linken nedenfor.

Startdato: 13.04
Sluttdato: 26.04

Sted: Stallerud
Kart: Bukkesti

Lenke til kart for utskrift: https://www.nfollo.no/storage/files?uid=1100207756&pfi=47870
Lenke til livelox for å laste opp GPS-spor: https://www.livelox.com/Events/Show/46747/NFO-Trening-2 

Løyper

NivåLengde
N/C2.1 km
B3.2 km
AK3.4 km
AL4.5 km

Beskrivelse 2.1 km N/C

Løypa er litt vanskeligere enn en N-nivå, men dersom dere løper sammen med foreldre klarer dere dette. Tydelig ledelinjer hele veien, men noen av postene ligger litt vekk fra sti. Dersom dere synes det har gått greit fram til 6. post synes jeg dere at dere skal utfordre dere selv ved å ta kompass kurs til 7. post. Løp litt lenger til venstre enn det kompasset peker, slik at dere blir fanget opp av stien og vet at dere kan løpe til høyre når dere treffer stien for å komme til 7. post.

Beskrivelse 3.2 km B

B-løypene er litt vanskeligere enn på den første treningen. Spesielt er noen av strekkene er litt mer krevende enn forrige gang. Tenk på å ta trygge og sikre veivalg. Forsøk å tenke på fra hvilken retning det er enklest å finne posten og hvilken detalj som skal være siste sikre (dvs en detalj som er lettere å finne enn posten som dere orienterer til først, deretter finorienterer dere inn til posten. Være flink med å bruke kompasset der dere ikke følger tydelige ledelinjer.

Beskrivelse 3.4 km AK og 4.5 km AL

Jeg utfordrer dere til å løpe gjennom løypa i konkurransetempo. Det kan være lurt å ikke kikke på kartet på forhånd. Snu kartet i startøyeblikket. Løp så for du klarer, som om det er en konkurranse. Men ikke løp fortere enn at du har kontroll, slik at du bommer minst mulig. Løp fort der det er enkelt å orientere og ta det roligere der du må lese kartet mer nøyaktig. Analyser løpet etterpå, hvilke poster kunne du ha løst bedre. 

Bonus: Et par dager etter at du løp løypa første gang løper du samme løype på nytt. Også denne gangen i konkurransetempo. Forsøk å rett opp de feilene du gjorde forrige gang. Hvor mye klarte du å forbedre deg. Last opp begge forsøkene i Livelox slik at du kan sammenligne deg med deg selv.

Registrering av oppmøte på treningen

Vi ønsker å føre statistikk over oppmøte på treningen: Etter gjennomført trening, send en e-post til hh@systemsoft.no om hvilken trening du har gjennomført og hvilken løype du løp. Denne treningen teller med i rekruttkarusellen og ungdomskarusellen.

Koronatiltak

Ved utøvelse av aktiviteten SKAL myndighetenes pålegg til smittevern overholdes. Utøverne skal ikke berøre postskjermene. Det gjennomføres derfor heller ingen felles oppvarming, ingen utveksling av veivalg og strekktider som medfører fysisk kontakt mellom mennesker. Reise til og fra trening må også utføres iht råd fra helsemyndighetene.


0 Kommentar

Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.

Levert avIdrettenOnline